ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ! ΔΙΑΚΟΠΕΣ! ΜΗΝ ΠΕΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ!

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ! ΔΙΑΚΟΠΕΣ! ΜΗΝ ΠΕΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ!

Είναι λάθος να χαλαρώσετε και να θεωρήσετε ότι οι διακοπές από την εργασία σημαίνουν και διακοπή από την προσπάθειά σας για ισορροπημένη διατροφή και υγιές σώμα. Το καλοκαίρι αλλάζουν τα ωράριά μας, όπως επίσης και οι ανάγκες του οργανισμού μας, επομένως αλλάζουν και οι συνήθειές μας. Συνήθως την περίοδο αυτή τρώμε αρκετά συχνά «στο πόδι», πρόχειρα δηλαδή, χωρίς να διαχωρίζουμε τα είδη των γευμάτων (σνακ, κυρίως γεύματα κ.λ.π.). Παρ’ όλα αυτά πρέπει και στις διακοπές να εξακολουθήσουμε να τηρούμε κάποιους βασικούς κανόνες για να αισθανόμαστε πλήρεις διατροφικά χωρίς όμως να πάρουμε κιλά. Πρέπει λοιπόν να θυμάστε:

  • Να τρώτε απαραίτητα ένα καλό πρωινό, ακόμη και αν ξυπνάτε πολύ πιο αργά απ’ ότι έχετε συνηθίσει. Αυτό πρέπει να περιλαμβάνει μία μερίδα γαλακτοκομικών (ένα ποτήρι γάλα, ένα γιαούρτι ή μια μερίδα τυρί), μία μερίδα δημητριακών (μια φέτα ψωμί, δύο φρυγανιές ή 1 φλιτζάνι δημητριακά) και 1 φρούτο ή χυμό.
  • Όσον αφορά στο κυρίως γεύμα της ημέρας, καλό θα ήταν αυτό να είναι ένα την ημέρα, ή το μεσημέρι ή το βράδυ. Αυτό θα περιλαμβάνει σίγουρα, ένα πιάτο σαλάτα εποχής, που μπορεί να συνοδεύεται άλλοτε με ψάρι ή θαλασσινά, άλλοτε με κρέας ή κοτόπουλο και ίσως κάποιες φορές με ένα μικρό πιάτο από διάφορα ορεκτικά που θα έχουμε παραγγείλει και θα υπάρχουν στο τραπέζι. Ας μη ξεχνάμε βέβαια ότι πλήρες γεύμα θεωρείται και η χωριάτικη σαλάτα με φέτα, ελιές και 1 φέτα ψωμί.
  • Το δεύτερο ελαφρύ γεύμα της ημέρας μπορεί να είναι 1 σαλάτα, 1 γιαούρτι, 1 τοστ με γαλοπούλα και τυρί ή 1 φρουτοσαλάτα.
  • Η αύξηση της θερμοκρασίας τις μέρες του καύσωνα, έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη αποβολή ιδρώτα. Συνεπώς, την αποβολή ηλεκτρολυτών από το σώμα και τη διατάραξη της ισορροπίας των υγρών του σώματος, η οποία πρέπει να επανέλθει. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να πίνουμε αρκετό νερό (1½ – 2 λίτρα ημερησίως και πάντοτε αυτό εξαρτάται από το βάρος του ατόμου).
  • Η κατανάλωση αλκοόλ καλό θα είναι να περιορίζεται. Προτιμήστε ανθρακούχο νερό, φυσικούς χυμούς ή αν δεν μπορείτε να το αποφύγετε αραιώστε το ποτό ή το κρασί σας με αρκετό πάγο και νερό και συνδυάστε το με φρούτα, καρότο ή αγγούρι και όχι με ξηρούς καρπούς ή πατατάκια.
  • Παράλληλα, όμως, με τις παραπάνω διατροφικές προτάσεις, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τον ελεύθερο χρόνο, που έχουμε στις διακοπές μας για να «κάψουμε» θερμίδες και να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση. Οι ώρες στην παραλία προσφέρονται για πολλών ειδών ασκήσεις και παιχνίδια: βόλεϊ, ρακέτες, ακόμα και περπάτημα πάνω στην άμμο. Πολλές ασκήσεις, όμως, μπορούμε να κάνουμε και μέσα στη θάλασσα. Ακόμη και αν δεν ξέρουμε να κολυμπάμε, καλό θα ήταν  να περπατάμε μέσα στο νερό και να κινούμαστε όση ώρα θα είμαστε μέσα σ’ αυτό. Όσο για τις νυχτερινές εξορμήσεις; Θα πρέπει να ξεκινάνε με περπάτημα και να τελειώνουν με χορό!

 

Καλές Διακοπές!